Bedrijfslogo

:

Een auto huren bij Avis in Namen

Autoverhuur aan de samenvloeiing van de Samber en de Maas

Namen is de hoofdstad van de gelijknamige provincie, die ook Le Pays des Vallées wordt genoemd. Deze provincie staat helemaal in het teken van de natuur, met haar mooie valleien, bossen, grotten, weilanden en kabbelende rivieren. U kunt deze regio dankzij Avis in al haar pracht ontdekken.

Nu reserveren

Autoverhuur in de hoofdstad van het Waalse Gewest

Geniet van deze stad in de voorheuvels van de Ardennen. De twee grote rivieren Samber en Maas zorgen voor ontspanning en rust en geven de stad een erg bijzonder karakter. In de omgeving liggen enkele attracties die ook zeker een bezoekje waard zijn.

Voordelen van Avis

Ons kantoor voor autohuur is te vinden aan de Avenue des Combattants op 400m van het station. Hier kunt u een auto of bestelwagen huren. Wij bieden u ook enkele aantrekkelijke extra’s aan, zoals een GPS-navigatiesysteem. Op die manier hoeft u zich nooit zorgen te maken over waar u bent, waar u heen moet en hoe u het snelst uw bestemming kunt bereiken.

Namen kent een bijzonder rijk verleden, dat teruggaat tot de prehistorie. In het historische centrum van de stad zijn een groot aantal historische gebouwen en monumenten te bezoeken. Liefhebbers van cultuur en architectuur zitten hier dus helemaal goed. De Halle al’Chair was in de middeleeuwen het gildehuis van de Naamse slagers en doet sinds 1855 dienst als archeologisch museum. Aangezien de collectie voortdurend groeit, zal deze in de loop van 2013 verhuizen naar de École de Bateliers. Waar Samber en Maas elkaar ontmoeten, ligt de citadel van de stad, één van de grootste burchten in Europa. De heuvel waarop deze burcht gebouwd is, werd al door de Romeinen als strategisch verdedigingspunt gebruikt. De citadel is de grootste toeristische attractie van de stad en mag dus zeker niet op uw lijstje ontbreken. U kunt ook enkele prachtige religieuze gebouwen bewonderen, bijvoorbeeld de Sint-Aubankathedraal, de Onze-Lieve-Vrouwekerk, de Saint-Loupkerk en de Sint-Jan-de-Doperkerk. Het Belfort, ook bekend als de Tour Saint-Jacques, werd rond 1388 gebouwd en maakt deel uit van de stadsomwalling. De toren kreeg bovendien een plaats op de UNESCO Werelderfgoedlijst. Een hulpmiddel bij uw bezoek aan de stad is de Vill’En Poche. In deze handige gids op zakformaat staan vijf routes waaruit u kunt kiezen om het meeste te halen uit deze historisch rijke stad.

Bezoek talloze mooie locaties in en rond de stad

De stad ligt aan het knooppunt van twee grote snelwegen. De E42 loopt van west naar oost en verbindt Charleroi met Luik. De E411 aan de andere kant loopt van Brussel helemaal naar de Luxemburgse grens, in het uiterste zuiden van België.

In welke richting u ook gaat, noord, oost, zuid of west, er valt altijd wel iets te zien. Rond de stad liggen talloze pittoreske dorpjes, bijvoorbeeld Marche-les-Dames. Tussen de stad en dit dorpje ten westen liggen de steile rotsen waar Koning Albert I om het leven is gekomen tijdens het rotsklimmen. Ter nagedachtenis werd een gedenkplaat aan de rotswand bevestigd. Deze 70m hoge rotsen zijn nog altijd een ideale plaats voor ervaren klimmers. U kunt ook ondergronds op ontdekkingstocht gaan. Deze provincie is namelijk gekend om haar vele grotten, bijvoorbeeld de Grotten van Goyet, op iets meer dan 20km ten westen van de stad. U leert er alles over het ontstaan van spelonken en gangen en over de vorming van druipstenen. Bovendien ziet u hier overblijfselen uit de prehistorie die getuigen van de aanwezigheid van onze voorouders. Zo’n 10km ten oosten van de stad kunt u een ander dorpje bezoeken, Floreffe, bekend om haar abdij. Deze abdij op een plateau boven de Samber was &eacute&eacuten van de belangrijkste in de streek maar werd tijdens de Franse Revolutie ingenomen. Later kwam zij opnieuw in handen van de Kerk, die er echter niet in slaagde een nieuwe gemeenschap te stichten. De voornaamste trekpleister van de abdij is de kerk met zijn barokke koorstoelen. Wanneer u vanuit Namen zuidwaarts gaat, zit u al gauw in de Ardennen. Het gebied ten zuiden van de stad bestaat bijna volledig uit bossen, onder andere Bois Brulé, Bois sous la Haie en Bois de Maillen. Halfweg tussen Namen en Dinant liggen de Tuinen van Annevoie. Deze kunstmatige tuinen geven een overzicht van drie Europese stijlen op het vlak van tuinarchitectuur: de Franse, Italiaanse en Engelse stijl. Onderweg rijdt u de hele tijd langs de Maas en kunt u vanuit uw huurauto van Avis genieten van het schitterende landschap.

Kieleberg 4C
3740 Bilzen

TELEFOON 089 21 42 51
WIJ ZIJN VERHUISD naar bovenstaand adres
en dit is ons nieuw telefoonnummer.

Of contacteer ons via e-mail

Openingsuren

Op afspraak tijdens kantooruren,
weekdagen: 08.30 uur tot 17.00 uur.

Gesloten op weekend- en feestdagen.

>>> WIJ ZIJN VERHUISD! <<<

AVIS LIMBURG is een autoverhuurbedrijf met hoofdkantoor te Hasselt Bilzen.